HTML

howtoiPhone

iPhone kibeszélő blog és fórum a blog.hu oldalán - az iPhone használatával kapcsolatos tapasztalatok, észrevételek, tippek, trükkök fóruma.

Címkék

alkalmazás (2) e mail (1) fotó (1) használat (4) hírek (1) internet (1) iphone (13) ipod (1) naptár (1) névjegy (1) sms (1) szoftverupdate (6) tipp (2) trükk (3) videó (2) widget (1) zene (1) Címkefelhő

Friss topikok

Látogatók száma

who's online

World Map

iPhone - pár észrevétel, trükk, kérdés

2008.08.25. 15:50 :: andris|bandis

 

Pár apróság.

Névjegyek - ha az Outlook-ban készíted a névjegyeket, csatolsz hozzá fotót, és szinkronizálod át az iPhone-ra, akkor amikor hívás érkezik az adott személytől, a képet csak kicsiben fogja megmutatni, a hívó neve mellett, kis kockában.

Ha viszont a fotót az iPhone-ban rendeled hozzá (akár úgy, hogy a kívánt képet előtte szinkronizálod az iTunes-on keresztül) és állítod be a névjegyhez, akkor híváskor a fotót teljes képernyőre teszi ki.

megjegyzés: az iPhone 3G névjegylistája nálam lassú - megnyitás után kb 2-3 másodpercig nem reagál semmire, másnál is ez a helyzet?

 

Adatforgalom - Ha esetleg még nem jött rá valaki, ellenőrizni lehet hogy mekkora adatforgalmad volt. Kicsit el van dugva ugyanis a menűben.

Settings -> General -> Usage -> Cellular Network Data

 

SMS - rájött már valaki, hogy lehet-e a jelenlegi iPhone 3G szoftverrel SMS-t egyenként törölni? Mert nekem nem sikerült, csak egy személyhez tartozó komplett SMS-váltást. Megoldás?

 

WiFi  - Nekem nem sikerült még eddig WiFi-re csatlakoznom. Pl - McDonalds WiFi rendszer, az iPhone megtalálta, csatlakozott, de felül nem jelezte ki, hogy azt használná, és amikor a 3G kapcsolatot kikapcsoltam, a netkapcsolat nem is ment. Vajon miért?

43 komment

Címkék: tipp iphone trükk használat névjegy

A bejegyzés trackback címe:

https://howtoiphone.blog.hu/api/trackback/id/tr97632268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

craigdavid (törölt) 2008.08.25. 16:21:07

Én a Westendben már wifiztem (WifiZone) és rohadt gyors volt. A McDonalds-os wifi úgy rémlik fizetős, de keress rá.

Az sms-es kérdésedre még én se jöttem rá. Amúgy látszik valahogy, hogy melyik a kimenő sms és melyik a beérkező?

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.08.25. 16:42:16

Persze hogy látszik.
Amit te írsz az zöld buborékban van, amit fogadsz az szürkében. :-)


--
Az sms-es kérdésedre még én se jöttem rá. Amúgy látszik valahogy, hogy melyik a kimenő sms és melyik a beérkező?

TakerOne · http://www.taker.hu 2008.08.25. 16:45:42

Én megnéztem az iphone bemutatót az apple oldalán, ott smsről nincs szó törlés ügyben, de emailt úgy kell törölni egyesével, hogy balról jobbra végighúzod rajta az ujjadat...mivel még fontos smsem nem jött, töröltem mindig a beszélgetést, azóta meg nem kaptam, nem tudom kipróbálni, de valaki próbálja meg :]

Picióriás 2008.08.25. 17:05:36

Sms-t úgy tudsz törölni hogy az ujjadat végig húzod balról jobbra az üzeneten. Egyes elemit a beszélgetésnek nem tudod sajnos, mert összefűzi az üzeneteket.

craigdavid (törölt) 2008.08.25. 18:41:48

Arra én is rájöttem, hogy a zöldet én küldtem :-) Amikor belépsz az SMS menübe és látszanak a különböző sms-ek, na ott zanzásítva mutatja a bejövő-kimenő üzeneteket. De végül is ez nem nagy gond.
Azt észrevettétek, hogy az elküldött sms-nél a telefonszámot a Contact Info kékkel jelöli? Ez akkor lehet lényeges, ha az adott kontaktnál több mobilszám van. Klassz.
Ugyanez a bejövő sms-eknél is műxik.

craigdavid (törölt) 2008.08.25. 19:06:42

Trükk: tudjátok hogy lehet screenshot-ot csinálni a telóval? Csak nyomjátok meg egyszerre a Home és az On/Off gombokat. És a teló készít egy képet arról a képernyőről, amin épp állsz. Csúúúúúcs :-)

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.08.25. 19:12:53

craigdavid: ezt nem tudtam, ez tényleg jó dolog. köszi :-)

Az sms-eknél amúgy névjegy szerint rendezi az üzeneteket, és mindig a legutóbb küldött/érkezett van legfelül.

craigdavid (törölt) 2008.08.25. 19:19:54

Ismét egy trükk: ha használod a iPod-ot, de közben kilépsz belőle, netezel, stb, akkor is megy a zene ugye. A fontosabb iPod-os verzérlőgombokat elő lehet hívni a Home gomb kétszeri gyors megnyomásával. Ezt kerestem már 2 napja!!

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.08.25. 19:28:14

craigdavid - zseni vagy. :-)

Csak így tovább, ezért jött létre ez az oldal. Majd 1-2 naponként összegyűjtöm ami infó, tipp, trükk, stb addig összegyűlt, és kirakom új post-ba.

f3 2008.08.25. 19:44:08

SMS

Ez ez egyenkénti SMS törlés hiánya picit gáz. Az banktól jövő smseket egy helyre teszi. Így most együtt van a kártyás vásárlás, a netes belépés és az információs sms... Van amit megtartanék ezek közül és van amit kitörölnék. iTunes shopban se találtam más sms progit...

WiFi

Én itthon is WiFizek, cégnél is beizzítottam ma és nagyon faszán ment. És tök jól konfigolhat. Proxy megadása... stb...

Picióriás 2008.08.26. 12:13:19

Sziasztok,

Lehet hogy off sőt szinte biztos. De nem tudtok valami jó "zokni"-t az új Iphone-hoz?

fynndafrail 2008.08.26. 12:28:28

Van hozzá szilikon tok az Apple oldalán

Ez a screenshot funkció kuuuurva jó :-DDD

fynndafrail 2008.08.26. 12:30:03

Szerintem az ipodshopos srácok hoznak hozzá bármit is.
Van velúr meg szilikonos tokjuk 3 rugóért.

Az Apple-nél láttam bőr övtokot is...

Picióriás 2008.08.26. 13:53:29

Köszönöm a segítséget. Ezt a boltot nem is ismertem!:)

fynndafrail 2008.08.26. 16:21:14

Most néztem a bankszámlámat és látszik rajta egy vásárlás a londoni iTunes store-ban, 1,5 font értékben, pénteki dátummal. Ez csak valami regisztrációnál szokásos standard foglalás, mint a PayPal esetében, hogy ellenőrizzék a kártya valődiságát, vagy valaki lenyúlta az adataimat, szerintetek?

Picióriás 2008.08.26. 16:53:12

Ez csak a normál kártyaellenőrzés

craigdavid (törölt) 2008.08.26. 18:11:00

fynndafrail: sima kártyaellenőrzés volt, ahogy Wsky is írta. csak csekkolta az Apple, hogy nem lopott/tiltott-e a kártyaszám.
Ha töltesz le fizetős alkalmazást, majd arra ügyelj, hogy a kártyaszámodat már nem kell megadnod újra - az iTunes ugyanis rögtön charge-olja a regisztrált bankkártyádra.

fynndafrail 2008.08.26. 21:41:14

Köszi a válaszokat. Igen, tudom hogyan működik az efféle vásárlás. Csak furcsa volt hogy a londoni iTunes bolt terhelte a kártyát. Miért nem a magyar?

Esperes úr 2008.08.27. 12:19:14

nekem már ez a fejhallgató is csoda:)

Esperes úr 2008.08.27. 12:24:07

egyébként tudtok már olyan lehetőségről, alkalmazásról, hogy bluetooth-on keresztül kapcsolatba lépjen más telefonokkal, ne adj' isten még adatokat is lehessen küldeni/fogadni? vagy ez olyan elavult dolog ami csak nekem hiányzk? :)

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.08.27. 12:42:10

timyyy! - tudtommal szándékosan hiányzik belőle ez a Bluetooth protokoll amivel file-csere lehetséges lenne. Persze lehet hogy a feltört telefonokon már megoldották, de hivatalosan nincs ilyen.

Esperes úr 2008.08.27. 13:54:15

ettől féltem, mindenesetre nem ártana, eléggé megszoktam már

hja,meg mindenképpen legyen kikapcsolva a location services, mert durván zabálja az áramot settings/general

Esperes úr 2008.08.27. 20:41:09

használ valaki mobilefindert?

Balambér 2008.08.28. 16:08:50

Azt, hogy egy sima bőrtok 32 rugóba fáj, nagyon remélem, hogy viccnek szánja az Apple bolt, mert viccnek azért durva lenne.

Szerencsére kismillió egyéb online boltban lehet tokot kapni ennek töredékéért.

Balambér 2008.08.28. 16:09:51

Na jó, ezt elb***tam ... de azért értitek :)

craigdavid (törölt) 2008.08.28. 20:53:32

Újabb trükk, nem tudom ismeritek-e már: Safariban ha az oldal legtetejére akarsz ugrani, csak érintsd meg a felül lévő szürke sávot (ahol az óra is van). Az oldal aljára ugrásra még nem jöttem rá, pedig tuti van rá valami.

Picióriás 2008.08.29. 09:55:09

Én is gazdagítanám trükkök részt azzal hogyha sms-t írsz és kétszer ráböksz a space-re akkor rak egy pontot egy szóközt és nagybetűre vált. Szerintem hasznos.

önkéntes jogkövető 2008.08.29. 11:27:46

Nem tudjátok, hogyan lehet fogadott hívás telefonszámát elmenteni a Contacts-ba? Eddig a papír-ceruza módszer működött csak... :-(

Picióriás 2008.08.29. 11:55:44

A szám melletti kis nyilra böksz és akkor ott van egy menüpont hogy ad to a new contact ( nem biztos hogy ez a pontos szöveg), de van egy olyan is amivel egy meglévő konteckthoz tudod hozzárendelni.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.08.29. 12:31:43

önkéntes jogkövető magatartás -

Ahogyan Wsky már elmondta, pontosítva:

- A RECENTS menűpontban a szám melletti kék nyílra böksz -> és ott vagy új névjegyet csinálsz - CREATE NEW CONTACT, vagy hozzáadod egy már meglévő névjegyhez - ADD TO EXISTING CONTACT

önkéntes jogkövető 2008.08.29. 12:54:20

Tényleg... :-O 1000 köszi :-)

craigdavid (törölt) 2008.09.01. 18:50:42

Másnál is előfordul az, hogy a Maps indításakor néha nem történik meg automatikusan a helymeghatározás? Nálam ritkán de csinál ilyet, egyelőre még nem jöttem rá az okára. A kék gombot megnyomva rögtön elkezdi keresni a helyzetemet, azzal nincs gond. És szinte méterre pontos a GPS!

Picióriás 2008.09.02. 20:29:55

Az automatikus keresés szerintem csak akkor indul be ha be van kapcsolva a settings-ben a location services. De lehet nem ez a megoldás.

craigdavid (törölt) 2008.09.03. 17:23:34

Wsky: nekem általában be van kapcsolva a Location Services, de olykor akkor se indul el az automatikus helymeghatározás, csak ha rányomok a bal alsó gombra.

Amit még észrevettem, hogy ha a Location Services ki van kapcsolva, a Maps használata után bekapcsolva marad. Nem tudom, hogy ez normális-e, másnál is így van?

Picióriás 2008.09.05. 11:41:19

craigdavid: akkor sajnos nem tudom a megoldást.

Viszont az nekem is így van hogyha a maps-ben engedélyezem a gps-t akkor az aktív marad utána is. Jó lenne ha nem kéne utána kikapcsolni újra, de hát ez van.

craigdavid (törölt) 2008.09.06. 09:25:46

Tudtátok, hogy az ACDSee hozzá tud férni a teló "Camera Roll" mappájához? File/Get Photos/Camera or Card Reader, ezen belül pedig megjelenik az iPhone.
Csak ezt az egy mappát látja, a feltöltött képeket sajna nem.

Esperes úr 2008.09.07. 10:44:38

craig: dettó, pedig jó lenne nem bőgetni folyamatosan, ha nincs használatban

craigdavid (törölt) 2008.09.18. 20:21:52

Szisztok! Itt vagyok epp Tuneziaban és nem muxik a GPS sehol. A Maps azt mondja nem tudja meghatarozni a helyzetemet, a tobbi navigacios app is nema. Nem jovok ra mi lehet az oka. Olyan mintha egy db muhold se lenne a kozelben. Van otletetek?

lelkes84 2009.02.05. 19:07:02

nekem nincs i phonom, de probáltátok már az sms-t oldalra elrántani (erre vagy arra )

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2009.02.12. 12:24:32

@lelkes84: szia. nem teljesen értem a kérdésed, az sms-eknél nem lehet oldalirányban végzett mozdulatokkal csinálni semmit. :)

Gonzado 2009.03.05. 13:36:13

@craigdavid: úgy tudom nem valódi GPS van benne, hanem AGPS. nem műholdakkal kommunikál, hanem IP, erősítőtornyok stb alapján határozza meg a helyzetet.

vetranio 2009.11.09. 10:07:37

@craigdavid (törölt): ha nézed az sms-eket azon a képernyőn alul látható hogy EDIT ha erre click akkor az sms előtt megjelenit egy törlés ikon

vetranio 2009.11.09. 10:20:09

Üdv.Ma kaptam kézhez a telót és tök süket vagyok hozzá. A kérdésem az,hogy wi-fi kikapcs, data transm. kikapcsolva, 3G kikapcsolva, és mégis fel tudok menni a netre. A felső sávban csak a térerő a T-mobile és egy E betű látszik. Kérdésem ez normális dolog? Hogyan tudok netezni ha mindent kikapcsoltam? Ha lehet írjatok emailben,mert a laptopom két hétig szervízben lesz.Előre is köszi. vetranio@freemail.hu
süti beállítások módosítása